Skip to content
Menu

ONBOARDS BIËNNALE

ONBOARDS BIENNALE IS AN EXHIBITION OF ART DISPLAYED ON THE STREET BILLBOARDS 

The exhibition presents artworks from national and international established and upcoming artists. 

Onboards Biennale aims to create a possibility of social interaction, provoke public dialogue and offer new social and cultural experiences, promoting communication, reflection, self-awareness and humanity.

Anton Cotteleer

PREVIOUS EDITIONS 

PREVIOUS EDITIONS

In Touch

2023

IN TOUCH: an exhibition featuring 100 contemporary artworks displayed on billboards throughout the streets of Antwerp, accompanied by audio descriptions of artworks and an additional exhibit on over 100 digital boards.

Meer

 Show Up/Show Off

2021

Van 28 juni tot 25 juli 2021kan het publiek 200 kunstprints ontdekken op billboards in de stad Antwerpen. De tentoonstelling presenteert werk van (inter)nationale gevestigde en opkomende kunstenaars, kunstenaars van Antwerp Art, ToBe Antwerp en van kunststudenten van de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten en Sint Lucas Antwerpen.

Meer

The Quarantine Edition 

2020

De wereld bevindt zich momenteel in een buitengewone situatie. Hoe ervaren en bekijken kunstenaars de Corona-crisis? Kunstenaars reageerden onmiddellijk door de lege billboards in de lege straten te activeren. We staan allemaal voor dezelfde crisis, geconfronteerd met anderen en met onszelf. Kunst kan die gevoelens verbeelden en hoop geven.                              

Wij zijn aanwezig en dit is onze bijdrage.

Meer

Inside The Billboard Project

2018

Inside the Billboard Project was een tentoonstelling van een verzameling kunstwerken, documentatie en onderzoek van het Billboard Project Antwerpen van 2007 tot 2017. 

Deze tentoonstelling vond plaats in de Lange Zaal van de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten in Antwerpen en werd samengesteld door Natali Sarkisyan, Els De Vos en Tine Poot

Kunstwerken, geplaatst in de openbare ruimte, worden dagelijks gezien en dus geïnterpreteerd door het grote publiek. Kunst stimuleert de communicatie tussen verschillende sociale groepen. Kunst kan maatschappelijk betrokken zijn en toont vaak een verrassende kijk op de samenleving.

Meer
When Art Seeks Understanding: 
The Billboard as a Meeting Point

2016

In 2016 werd het Billboard Project, The Meeting Point, waar kunstenaars, kunststudenten, architectuurstudenten en het publiek elkaar konden ontmoeten en hun mening konden geven over hun perceptie van kunst. Deze editie van het Billboard Project Antwerpen onderzocht of de artistieke betekenis van een werk ons dagelijks leven kan beïnvloeden door het tonen en interpreteren van een kunstwerk in de openbare ruimte.

Dit project kwam tot stand in samenwerking met kunstenares Natali Sarkisyan en Sanja Tomic, Pr.dr.Els De Vos en haar studenten van de Universiteit Antwerpen, PhD Tine Poot en studenten van The Fine Art Academy in Antwerpen.

Meer

Billboard Project III

2011

De derde editie van het Billboard Project Antwerpen ging verder dan 'gewoon een openluchttentoonstelling zijn'. We raakten geïnteresseerd in de manier waarop het publiek de kunstwerken waarnam: de billboards veranderden voortdurend in de loop van het project, afhankelijk van het tijdstip van de dag, het licht en natuurlijk de toeschouwer.

Wij hebben de belangstelling van het grote publiek opgemerkt en zijn op het idee gekomen van visueel onderzoek.

Meer
19-2009-300x500

Artist Statement and Communication

2009

Twee jaar na de eerste editie werd het Billboard Project Antwerpen opnieuw gelanceerd, ditmaal onder de titel: Artist Statement and Communication. AC Billboards bood de kunstenaars 9 dubbelzijdige billboards aan op één van de meest prominente straten van Antwerpen: de Schoenmarkt. Tijdens het plaatsen van de kunstwerken in de billboards toonden voorbijgangers grote interesse voor wat er gaande was.

Meer

Insight

2007

Het Billboard Project Antwerpen werd opgericht in oktober 2007. Vijftig originele kunstwerken van verschillende Belgische en internationale kunstenaars werden tentoongesteld in het centrum van de stad. Deze kunstwerken werden geplaatst in Agrafa en AC Billboards. De tentoonstelling duurde een week. De titel van het project was: Insight.  Op de openingsavond werd een rondleiding georganiseerd.

Dit project kwam tot stand in samenwerking met Peter Bosteels, Liesbeth De Haes, Kanako Murakami, Koenraad Claes en Sanja Tomic.

Meer