RELATIONSHIPS
juli 14 - juli 28
onboards Biënnale is een tentoonstelling van hedendaagse beeldende kunst op de billboards in Antwerpen.
De tentoonstelling presenteert kunstwerken van nationale en internationale gevestigde en opkomende kunstenaars.
ONBOARDS Biënnale wil door kunst in de openbare ruimte te brengen een mogelijkheid tot sociale interactie creëren, een publieke dialoog uitlokken en nieuwe sociale en culturele ervaringen bieden, die communicatie, reflectie, zelfbewustzijn en menselijkheid bevorderen.

DEELNEMENDE KUNSTENAARS EN GALERIJEN
Onboards Biennale 25 – relationships



With special thanks for their fantastic work and for making this edition possible to: Reg Herrygers, Met speciale dank voor hun fantastische werk en voor het mogelijk maken van deze editie aan: Reg Herrygers, Angela Xu, Sze Wing Law, Isha Khan, Jovan Tatic, Jonathan Ramael, Moussa Faye, Christophe Flore, Tess Bryant, Caroline Meerschaert, Tine Laureyns, Ron De Rauw, Gene Bervoets, Ruth Pelzer Montada, Sarah Suzuki, Nav Haq, Bruno Devos, het Agrafa-team, het Print Alert-team, het M HKA-team, het district Antwerpen, AP Hogeschool, Universiteit Antwerpen, Koninklijke Academie voor Schone Kunsten, Sint Lucas School of Arts, Moussa's Bissap, deelnemende kunstenaars en galeries en aan al onze fans, volgers, publiek en kunstliefhebbers.
VORIGE EDITIES
VORIGE EDITIES
In Touch
2023
een tentoonstelling met 100 hedendaagse kunstwerken die op billboards in de straten van Antwerpen worden getoond, aangevuld met gesproken beschrijvingen van de kunstwerken en een additionele tentoonstelling op meer dan 100 digitale borden.
MeerShow Up/Show Off
2021
Van 28 juni tot 25 juli 2021kan het publiek 200 kunstprints ontdekken op billboards in de stad Antwerpen. De tentoonstelling presenteert werk van (inter)nationale gevestigde en opkomende kunstenaars, kunstenaars van Antwerp Art, ToBe Antwerp en van kunststudenten van de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten en Sint Lucas Antwerpen.
MeerThe Quarantine Edition
2020
De wereld bevindt zich momenteel in een buitengewone situatie. Hoe ervaren en bekijken kunstenaars de Corona-crisis? Kunstenaars reageerden onmiddellijk door de lege billboards in de lege straten te activeren. We staan allemaal voor dezelfde crisis, geconfronteerd met anderen en met onszelf. Kunst kan die gevoelens verbeelden en hoop geven.
Wij zijn aanwezig en dit is onze bijdrage.
MeerInside The Billboard Project
2018
Inside the Billboard Project was een tentoonstelling van een verzameling kunstwerken, documentatie en onderzoek van het Billboard Project Antwerpen van 2007 tot 2017.
Deze tentoonstelling vond plaats in de Lange Zaal van de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten in Antwerpen en werd samengesteld door Natali Sarkisyan, Els De Vos en Tine Poot
Kunstwerken, geplaatst in de openbare ruimte, worden dagelijks gezien en dus geïnterpreteerd door het grote publiek. Kunst stimuleert de communicatie tussen verschillende sociale groepen. Kunst kan maatschappelijk betrokken zijn en toont vaak een verrassende kijk op de samenleving.
MeerWhen Art Seeks Understanding:
The Billboard as a Meeting Point
2016
In 2016 werd het Billboard Project, The Meeting Point, waar kunstenaars, kunststudenten, architectuurstudenten en het publiek elkaar konden ontmoeten en hun mening konden geven over hun perceptie van kunst. Deze editie van het Billboard Project Antwerpen onderzocht of de artistieke betekenis van een werk ons dagelijks leven kan beïnvloeden door het tonen en interpreteren van een kunstwerk in de openbare ruimte.
Dit project kwam tot stand in samenwerking met kunstenares Natali Sarkisyan en Sanja Tomic, Pr.dr.Els De Vos en haar studenten van de Universiteit Antwerpen, PhD Tine Poot en studenten van The Fine Art Academy in Antwerpen.
MeerBillboard Project III
2011
De derde editie van het Billboard Project Antwerpen ging verder dan 'gewoon een openluchttentoonstelling zijn'. We raakten geïnteresseerd in de manier waarop het publiek de kunstwerken waarnam: de billboards veranderden voortdurend in de loop van het project, afhankelijk van het tijdstip van de dag, het licht en natuurlijk de toeschouwer.
Wij hebben de belangstelling van het grote publiek opgemerkt en zijn op het idee gekomen van visueel onderzoek.
MeerArtist Statement and Communication
2009
Twee jaar na de eerste editie werd het Billboard Project Antwerpen opnieuw gelanceerd, ditmaal onder de titel: Artist Statement and Communication. AC Billboards bood de kunstenaars 9 dubbelzijdige billboards aan op één van de meest prominente straten van Antwerpen: de Schoenmarkt. Tijdens het plaatsen van de kunstwerken in de billboards toonden voorbijgangers grote interesse voor wat er gaande was.
MeerInsight
2007
Het Billboard Project Antwerpen werd opgericht in oktober 2007. Vijftig originele kunstwerken van verschillende Belgische en internationale kunstenaars werden tentoongesteld in het centrum van de stad. Deze kunstwerken werden geplaatst in Agrafa en AC Billboards. De tentoonstelling duurde een week. De titel van het project was: Insight. Op de openingsavond werd een rondleiding georganiseerd.
Dit project kwam tot stand in samenwerking met Peter Bosteels, Liesbeth De Haes, Kanako Murakami, Koenraad Claes en Sanja Tomic.
Meer