ONBOARDS BIENNALE 2021
Public Prize Winners
Emilia Brys
Tomorrow
Emilia Chinwe Brys is passionate about bringing voices to the forefront of those who are often talked about but rarely listened to.
Emilia Chinwe Brys is passionate about bringing voices to the forefront of those who are often talked about but rarely listened to.
Ivette Morfin
Untitled
I transform the landscapes in my mind, capturing the spontaneity of the moment and making memories.
I transform the landscapes in my mind, capturing the spontaneity of the moment and making memories.
Henri Deedee Moens
Plons
Onder water is een plaats waar ik tot rust kom en me volledig sereen voel. Maar vooral vrij.
Onder water is een plaats waar ik tot rust kom en me volledig sereen voel. Maar vooral vrij.
Jury Prize Winners
Gert-Jan Van Goethem
Pizza 1
In mijn werk zoek ik naar een combinatie van waarneming en fantasie. Mijn beeldtaal ontwikkelt zich in een gevecht tussen de techniek en een kinderlijke vrijheid. Algemeen vertrek ik vanuit een idee en verhaal dat ik wil vertellen.
In mijn werk zoek ik naar een combinatie van waarneming en fantasie. Mijn beeldtaal ontwikkelt zich in een gevecht tussen de techniek en een kinderlijke vrijheid. Algemeen vertrek ik vanuit een idee en verhaal dat ik wil vertellen.
Jesse Tomballe
De auditie
My interest within portraiture does not lie strictly in the representation of certain individuals, but rather in the use of the figure in an allegorical sense. In this way I try to bridge the gap between reality and imagination.
My interest within portraiture does not lie strictly in the representation of certain individuals, but rather in the use of the figure in an allegorical sense. In this way I try to bridge the gap between reality and imagination.
Vincent Egon Verscheuren
Face Space (2021)
Face Space (2021) is a collage that shows the moment right before the face of a Realdoll merges with the Mona Lisa. The work is a reflection on the role of image-reproduction in the objectification of women.
Face Space (2021) is a collage that shows the moment right before the face of a Realdoll merges with the Mona Lisa. The work is a reflection on the role of image-reproduction in the objectification of women.
Special Thanks for their generous support to
Adriaan Raemdonck, Bart Vanderbiesen, Pascale De Groote, Liliane Dewachter, Ivan Willemyns, Tom Dietvorst, Žarka Jeričić, Liesbeth De Haes, Ruth Pelzer Montada, Bruno De Vos, Pascal Gielen, Barbara Voets, Jonathan Ramael, Ron De Rauw, Caroline Meerschaert, Nikolaï Pascual, Sandy Claes, Claudine Van Gorp and all our partners !